Kamis, 19 November 2015

Pemulihan Home Untuk Poison Ivy - Rawatan Asli Itu Adakah Selamat dan Berkesan

Pemulihan Home Untuk Poison Ivy - Rawatan Asli Itu Adakah Selamat dan Berkesan

Racun ivy bertanggungjawab untuk kebanyakan tindakbalas alahan orang ada di wilayah Amerika Utara. Mereka yang alah kepada racun ivy biasanya mengalami gatal-gatal dan ruam, bersama-sama dengan cacat cela dan melecet. Gejala-gejala ini akan hilang dalam seminggu atau dua, tetapi kebanyakan orang juga mencari ubat rumah untuk ivy racun kerana keadaan adalah sukar untuk menghadapi. Rawatan rumah yang digunakan untuk memberikan kelegaan daripada gatal-gatal dan ruam.

Losyen Calamine menawarkan bantuan segera, tetapi jika anda tidak mempunyai ia di sekitar atau jika anda hanya berlari keluar daripada itu, anda juga perlu tahu bahawa beberapa bahan-bahan yang anda mempunyai di dapur adalah remedi rumah yang kuat untuk ivy racun. Hanya mengambil oat dan rebus dalam air. Biarkan campuran sejuk dan kemudian memohon pada kulit anda dalam lapisan tebal ketika ia masih panas. Kerana ia menjadi sejuk sepenuhnya, campuran itu juga akan menjadi keras pada kulit anda. Membuat soda cekap dalam menyediakan bantuan dari gatal-gatal. Ia sama ada boleh dimasukkan dalam campuran oat, atau ia boleh dicampur dengan jumlah yang sedikit air sehingga ia membentuk pes. Ini perlu disimpan pada ruam sehingga ia kering. Kelegaan segera dari gatal-gatal juga diperoleh dengan menyembur sedikit cuka pada kulit yang terjejas. Jangan takut untuk menyembur secara langsung di ruam dan lepuh yang mengganggu engkau. Walaupun bau mungkin mengganggu sedikit, kesan menenangkan akan menjadi berbaloi. Ini juga akan membantu lepuh anda cepat sembuh. Adalah lebih baik untuk menggunakan cuka epal cider, jika anda berlaku untuk mempunyai beberapa.

Salah satu ubat rumah untuk ivy racun yang menyediakan bantuan segera adalah kulit pisang. Hanya mengambil satu dan sapu dalam pada ruam. Anda akan merasa kesan serta-merta. Anda mungkin tahu sudah bahawa jus aloe adalah baik untuk luka atau calar. Ia juga berkesan apabila ia datang kepada ivy racun. Ia kering lepuh dan kerengsaan dan ia membantu menyembuhkan lebih cepat. Jika mengalami ivy racun, ia adalah disyorkan untuk meningkatkan penggunaan makanan yang mengandungi Vitamin C, kalsium dan beta-karotena kerana nutrien ini mencegah racun ivy dan jangkitan daripada merebak. Rawatan rumah biasanya memberi tumpuan kepada membasmi gejala ruam. Mereka juga memastikan ia daripada merebak dan menjejaskan kawasan yang lebih besar kulit dan ia juga digunakan untuk memendekkan tempoh penyakit ini.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar