Kamis, 19 November 2015

Daun Gandum - Trend Hot Untuk Kesihatan, Kecantikan dan Keuntungan!

Daun Gandum - Trend Hot Untuk Kesihatan, Kecantikan dan Keuntungan!

Wheatgrass adalah makanan super yang sihat yang telah digunakan secara tradisi dalam budaya di seluruh dunia. Hari ini, ahli-ahli sains penyelidikan dan doktor perubatan yang memuji melawan penyakit, sifat-ingkar umur itu. Jus Daun Gandum telah menjadi cara yang bergaya baru untuk memastikan penyakit dan usia tua di teluk. Terdapat potensi komersial yang kukuh dalam penanaman skala kecil wheatgrass. Ia boleh ditanam secara besar-besaran dalam bangsal khas berkembang dengan lampu dikawal dan syarat-syarat lain yang dikehendaki. Kedai kesihatan yang paling mengalu-alukan bekalan tetap wheatgrass segar.

Pucuk wheatgrass muda amat penting. Wheatgrass adalah keseluruhan makanan lengkap dengan enzim, asid amino, fitokimia, vitamin dan klorofil bekerja dalam harmoni untuk membantu membersihkan badan daripada toksin dan mewujudkan kesihatan yang baik secara keseluruhan. Jus Daun Gandum diperbuat daripada bilah muda tumbuhan gandum. Ia boleh dinyatakan dalam pemerah jus wheatgrass atau rumput boleh dicampur dalam pengisar dengan air (madu mentah, bunga yang boleh dimakan, dan lain-lain Adakah pilihan) dan tegang untuk membuat menyegarkan, minuman pemakanan. Dan ia bukan sahaja jus yang membuatkan wheatgrass bernilai tajuk "hijau-emas". Derivatif gandum kini sedang digunakan dalam banyak rumah kosmetik kerana sifat antioksidan dan vitamin E mereka. Ini dan harta-harta lain dalam gandum, dan terutamanya wheatgrass, adalah sekutu kuat dalam memerangi penuaan kulit.

Daun Gandum - apakah ia? Wheatgrass tumbuh biji gandum yang telah dibenarkan untuk berkembang hingga 7 inci selama 7 hingga 14 hari (bergantung kepada kehangatan), sama ada dalam atau di luar dalam dulang atau di dalam tanah terbuka. Wheatgrass adalah mudah untuk berkembang. Rendam beberapa cawan biji gandum dalam air selama kira-kira 12 jam, ketegangan benih dan menyebarkan mereka perlahan-lahan di atas dulang (dengan lubang di bahagian bawah) yang mengandungi baja organik. Semburan lembut dengan air, dan tutup dengan kadbod atau papan. Air yang sehari-hari sedikit, menjaga benih bercambah dilindungi sehingga anda melihat pucuk muda yang baru muncul. Sekarang meletakkan dulang dibongkar, di tempat yang terang / naungan dilindungi. Teruskan menyiram untuk tambahan 7 hingga 14 hari. Wheatgrass anda sudah bersedia untuk dituai

Yang penting hasil sampingan pengeluaran wheatgrass tikar wheatgrass itu. Apabila wheatgrass ditebang ke akar untuk digunakan, tikar dengan membangunkan akar-sistem yang boleh digunakan untuk kesan yang besar untuk menggalakkan kesuburan tanah di mana-mana bahagian taman. Ia bernilai untuk menggiatkan tanah mati. Ia boleh digunakan di laman web seperti lombong terbiar dan kawasan hakisan tanah. Bahan ini pergi ke kerja mengudarakan tanah dan memperkenalkan populasi mikrob yang mesra cacing tanah. Tanah menjadi seimbang, dan mencerminkan nisbah asid / alkali yang baik, meningkatkan 'ketumpatan pukal lembap', dan membekalkan nutrien penting seperti nitrogen, kalium, dan fosforus, dalam bentuk organik.

Pengeluaran tanah 'hidup' menguntungkan! Pasaran anda sendiri ... Kompos keuntungan anda hampir 4 kali dalam langsung, faedah yang boleh diukur untuk setiap $, £, dan lain-lain anda melabur.

Tumbuh-tumbuhan makanan tanah 'Live' secara organik dengan cara yang seimbang. Humus organik kualiti adalah lebih murah (jika anda membuat anda sendiri), dan lebih selamat daripada baja kimia dan menyokong kesuburan tanah jangka panjang.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar